Uitstapjes!!!!

23 november 2015 - Lagos, Nigeria

Nu de paspoorten in ons bezit zijn, kunnen we overschakelen op de nog-zoveel-mogelijk-van-Nigeria-meemaken modus. Dat betekent: leuke uitstapjes doen en lekker relaxen.

Om met dat laatste te beginnen - het hotel heeft een heerlijk zwembad, en we maken er regelmatig gebruik van. De jongens vinden het heerlijk!!!

Qua uitstapjes heb je keus genoeg hier in Lagos. Dus wat hebben we zoal gedaan?

1. Freedom Park. Een park dat gesitueerd is waar vroeger slavenhandel plaatsvond, en de Britten later een gevangenis complex hadden. Er was een Book&Art festival dat weekend: boekenstandjes, dichters die uit eigen werk voordroegen en drie bands, waarvan met name de eerste (met veel slagwerk) erg leuk was en onze jongens ook inspireerde om fiks mee te trommelen met lege PET flessen.

2. Lekker taart eten bij Chocolat/Café Royal ter ere van Cecile's verjaardag, mooie plek. Tot onze verbazing vond Taiwo de Black Forest cake (Schwarzwalder Torte?) niet lekker en hij liet 'm zelfs staan!!! Het aquarium in het café en de dyson handendroger op het toilet waren voor de jongens de hoogtepunten...

3. Lekki Market - souvenirs scoren! Een erg saai uitstapje voor de jongens (we hebben heel vaak gehoord: "Finished! Finished!"), maar wij hebben een aantal leuke dingen gekocht, met name muziek instrumentjes (kleine djembé's, een talking drum en nog wat klein rammelwerk).

4. Lagos Yacht Club. Eigenlijk een speeltuin met nanny's, waar de expat dames met hun kids uithangen. De kinderen krijgen er friet en pizza, en mochten papieren hoedjes inkleuren. Maar de favorieten die dag zijn twee plastic loop-motoren, waar Taiwo en Kehinde de hele tijd op rondkneuren. Dat van een van de motoren de achterkant over de grond schraapt kan Kehinde niet deren! Ze sliepen overigens vroeg die avond....

5. Het Spoorwegmuseum van Lagos is piepklein en gevestigd in een mooi oud Brits pand, the Jaekel House. Toen we aankwamen was er niemand, dus moesten we buiten wachten. Daar stond wat klein materieel, en toen na een dikke drie kwartier er iemand kwam die ons binnen kon laten, was het binnen slechts een tweetal modelspoorbanen (beide buiten werking), en een hele hoop foto's en oude gebruiksvoorwerpen. Verder werden video's vertoond van Britse stoomlocomotieven (vond Kehinde zeer imposant, en Taiwo was er een beetje bang van zelfs, naar het leek), maar het mooiste was de lucht toeter om werkvolk te waarschuwen voor naderend treinverkeer. Die is tig keer bediend door onze jongens!

6. De verjaardag van Robert is ook gevierd hier in Nigeria met taart en drankjes. De taart is de dag ervoor besteld bij een speciale taartenwinkel, Cecile had er "papa 50" op laten zetten in fondant, en bij Terra Kultura, een leuk café annex boekenwinkel annex kunstgalerij hebben we 'm onder het genot van wat fris opgepeuzeld. De jongens vonden vooral de 'loopbrug' in de zaak erg gaaf en hebben 'm tig keer op en af gerend.

7. Vandaag hebben we een boottocht gemaakt door de Lagos lagoon. In een kleine 2 uur hebben we rijkdom en armoede in Lagos vlak naast elkaar gezien. Zeer sjieke huizen en bedrijfspanden vind je aan het water, maar ook armoedige dorpen op palen, met huizen van wrakhout en afval samengesteld, tussen de grote vuilnishopen. Ook passeren we vissers, die nog met netten en fuiken vissen, en zefs op het water varen kooplui rond. Onze jongens vonden het varen erg leuk, ze riepen steeds: "Harder! harder!". Maar toen we op z'n hardst gingen, sliepen ze...

8. En dan gaan we morgen de Lekki Nature Trail lopen. Zin in!

1. CArolien:
    23 november 2015
    Wat zijn jullie leuk bezig! Er is een cafe/galerij relatief vlakbij Quintesse (wel duur) maar je kunt er fijn in de wind en uit de zon zitten. Mr. S. Weet vast wel wat we bedoelen! Bogobiri heeft heel lekker eten en zit vlakbij Aino's huis. Mocht je trek hebben in een pizza of burger dan is er nog 44 ook vlakbij Aino, awolowo road. En natuurlijk een bezoekje aan de shoprite voor golden morn ;-)! The floating village, mogen de jongens volgens mij net wel heen, ivm zwemvesten. Sterkte deze laatste dagen!
  2. Lianne:
    23 november 2015
    Gaaf deze zoveel mogelijk meemaken tour van jullie 4-en! Geniet van alles en neem alle mooie belevenissen met jullie mee! Mooie trail dag morgen!
  3. Denise:
    23 november 2015
    Leuk bezig! En goed te horen dat de jongens wel van n bietje muziek houden :)
  4. Jos en Hanny.:
    24 november 2015
    Hoi lieve vrienden.
    Wat hebben jullie weer leuke uitstapjes gemaakt en dan de jongens op de motor of rammen op het drumstel.je krijgt zo met jullie viertjes veel mee en geniet ervan.
    Gr. van ons Jos en Hanny.
  5. Gon en Piet:
    25 november 2015
    het lijkt wel feest voor jullie in Nigeria
    geniet nog van de komende dagen
    iedereen nog van harte gefeliciteert
    xxxx mam en pap